Welkom op de site van Oranjevereniging Dussen

Het kabinet heeft maandagavond 23 maart extra maatregelen bekend gemaakt in de aanpak van het coronavirus. Daarvan is één maatregel dat tot en met 1 juni 2020 geen evenementen georganiseerd mogen worden. Dit heeft vanzelfsprekend ook gevolgen voor het programma van de Oranjevereniging. Wij zijn genoodzaakt om alle geplande festiviteiten op en rondom Koningsdag, dodenherdenking (4 mei) en Bevrijdingsdag (5 mei) af te gelasten inclusief het versieren van de straten.

Er is door het bestuur nagedacht over de mogelijkheid om festiviteiten rondom 75 jaar vrijheid te verplaatsen naar later dit jaar. Onzeker is echter wanneer dit weer kan. Ook bestaat voor veel evenementen in Nederland al het voornemen om deze te verplaatsen. Als bestuur hebben wij dan ook de weloverwogen beslissing genomen om deze activiteiten niet alsnog later in het jaar te plannen.

Diverse buurten en straten hebben tijd en energie gestoken in de voorbereiding om straten te versieren en er een mooi feest van te maken. De vergunning voor de organisatie van de diverse activiteiten is echter ingetrokken. Omdat het versieren van straten onderdeel uitmaakt van deze vergunning is hiervoor dus geen toestemming aanwezig. Doorgaan met het versieren van de straten is dan ook op eigen risico. Gezien de ontwikkelingen en maatregelen rondom het coronavirus is er naar onze mening op dit moment echter geen reden voor een uitbundig feest en wij rekenen dan ook op de verantwoordelijkheid van een ieder. De Oranjevereniging geeft in ieder geval geen steun aan doorgaan. Wij rekenen op uw begrip.

Iedereen die zich tot nu toe heeft ingezet voor onze activiteiten willen wij hartelijk bedanken. We hopen in 2021 de evenementen weer te kunnen organiseren onder normale omstandigheden. In dat jaar bestaan we als Oranjevereniging 25 jaar.
Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Veel wijsheid en sterkte in deze onwerkelijke tijd.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Oranjevereniging Dussen